W sierpni 2012 roku portal Rynek Kolejowy zorganizował konkurs, którego nagrodą był bilet na przejazd sochaczewską wąskotorówką, który udało mi się wygrać. Jako termin wizyty w Sochaczewie
wybrałem ostatnią sobotę kursowania kolejki (tj. 29 września). Na ten wyjazd zakupiłem "Bilet podróżnika", którym przez weekend (od piątku od 19 do poniedziałku do 6 rano) mogłem jeździć pociągami
TLK w 2 klasie. Ponieważ część mociągów tej kategorii posiadała obowiązkowe miejscówki (dodatkowo płatne), postanowiłem do Warszawy dojechać pociągami bez obowiązkowych miejscówek przez
Kraków. W pociągu, którym jechałem do Krakowa znajdował się zdeklasowany wagon 1 klasy, w którym znalałem wolne miejsce. Do Warszawy przyjechałem przed godziną 4, a pociąg InterRegio,
którym miałem jechać do Sochaczewa miałem chwilę po 8, więc postanowiłem przejechać się pociągiem SKM do Lotniska Chopina, dokąd prowadziła nowa linia w tunelu. Na stacji przy lotnisku
spędziłem ponad pół godziny, po czym wróciłem na Warszawę Zachodnią. Mając jeszcze 2 godziny czasu pofotografowałem spotkane na stacji pociągi różnych kategorii. InterRegio "Portowiec"
prowadzony przez ET22-015 przyjechał planowo, lecz pomimo 7-wagonowego składu był on bardzo zatłoczony, ale udało mi się wcisnąć do jednego z wagonów. Do Sochaczewa niestety pociąg zrobił
15 minut opóźnienia, dla tego musiałem się pospieszyć z przejściem do muzeum, gdyż przed wyjazdem pociągu chciałem jeszcze sfotografować wszystkie eksponaty. Udało mi się sfotografować cały
tabor i akurat został podstawiony pociąg turystyczny, który składał się z 6 wagonów typu 1Aw i był prowadzony przez Lxd2-342. Podczas przejazdu do Wilczy Tułowskich filmowałem częściowo trasę.
Po przyjeździe do stacji docelowej postanowiłem po ukończeniu manewrów przejść się do wcześniejszej stacji Tułowice, na której pociąg miał dłuższy postój i nieopodal zorganizowane zostało ognisko.
Po ognisku pociąg ruszył w drogę powrotną do Sochaczewa. Tym razem fotografowałem trasę z okna wagonu. Po przyjeździe sfotografowałem i sfilmowałem manewry oraz postanowiłem zrobić jeszcze
trochę zdjęć taboru zgromadzonego w muzeum. Następnie wróciłem na normalnotorową stację, gdzie uchwyciłem kilka pociągów, a następnie pociągiem TLK "Wieniawski" wróciłem do Warszawy, lecz
tym razem pojechałem na dworzec Warszawa Wschodnia. Tutaj również sfotografowałem kilka pociągów, a do tego jeszcze kilka tramwajów przed dworcem. Do Katowic wróciłem międzynarodowym
pociągiem "Chopin", w którym znajdowały się wagony do Wiednia, Pragi i Budapesztu. W wagonach z miejscami do siedzenia nie było obowiązkowych miejscówek, dla tego mogłem bez problemów
jechać tym pociągiem. Do Katowic pociąg ten przyjeżdżał kilka minut przed północą, a o tej porze nie miałem już żadnego pociągu do Tychów, dla tego rodzice przyjechali po mnie samochodem. |
Łącznie podczs tego wyjazdu pociągami przejechałem 947km, z czego 34km pociągiem wąskotorowym. |
Oto plan, według którego jechałem: |
28.09.2013 |
Tychy Lodowisko (18:11) - Katowice (18:40) R-90130 rel. Tychy Lodowisko - Sosnowiec Gł. |
Mysłowice (19:08) - Kraków Płaszów (21:26) I-TLK83110 "Wołodyjowski" rel. Szczecin Gł. - Przemyśl Gł. |
Kraków Płaszów (21:53) - Warszawa Zach. (3:49) I-TLK35504 "Wojażer" rel. Kraków Pł. - Bydgoszcz Gł. |
29.09.2013 |
Warszawa Zach. (4:45) - Lotnisko (5:00) SKW-11251 rel. Warszawa Wsch. - Lotnisko Chopina |
Lotnisko (5:48) - Warszawa Zach. (6:03) SKW-10222 rel. Lotnisko Chopina - Sulejówek Miłosna |
Warszawa Zach. (8:09) - Sochaczew (8:41) R-IR18121 "Portowiec" rel. Warszawa Wsch. - Szczecin Gł. |
Sochaczew Wąsk. (10:00) - Wilcze Tułowskie (11:15) pociąg wąskotorowy |
Tułowice (13:44) - Sochaczew Wąsk. (14:50) pociąg wąskotorowy |
Sochaczew (16:36) - Warszawa Wsch. (17:28) I-TLK52106 "Wieniawski" rel. Bydgoszcz Gł. - Lublin |
Warszawa Wsch. (20:58) - Katowice (23:55) D-407 "Chopin" rel. Warszawa Wsch. - Wien Westbhf. |
Zdjęcia kolei normalnotorowych i tramwajów z tej wycieczki. |
Zdjęcia z Sochaczewskiej Kolei Muzealnej. |